Dag 77: Naar huis, storm en dagje parijs - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu Dag 77: Naar huis, storm en dagje parijs - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu

Dag 77: Naar huis, storm en dagje parijs

Door: Sanne van Woerden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Februari 2016 | Frankrijk, Morangis

De tijd gaat zo snel. Over een maand kom ik gewoon alweer naar huis! Ik moet zeggen dat ik het hier wel ga missen. Met name het werk dat ik nu doe. Op het moment ben ik met hele leuke projecten bezig. Het leukste project tot nu toe heb ik net afgerond. De opdracht was om doggy bags aantrekkelijker te maken voor de consumenten. Ik kan het eindresultaat nog niet laten zien omdat het nog niet op de markt is maar ik ben er wel erg trots op. Op het moment ben ik met name bezig om projecten af te ronden. Er waren nog veel kleine losse eindjes die afgemaakt moesten worden. Daar ben ik nu bijna mee klaar. Mijn volgende opdracht is het ontwerpen van een nieuwe Crêpe verpakking.

Ik heb de afgelopen weken veel meegemaakt. Allereerst ben ik 3 weken terug naar huis geweest. Op vrijdagochtend ben ik op het vliegtuig gestapt. Het was wel interessant om de ochtendspits in Parijs mee te maken. Op dat moment zijn de meeste toeristen nog niet onderweg en dus waren het met name locale mensen die op weg waren naar werk en school. Dan is het toch net als in elke andere stad. De vliegreis verliep goed. Dit keer vloog ik met KLM en ik zag toch wel een verschil met transavia. We kregen een lekker plakje cake en wat te drinken. Dit was toch wel relaxed, zeker omdat ik die ochtend geen hap door mijn keel kreeg (ik hou niet van vliegen) en dus erg hongerig was. Op schiphol stond mijn vader me op te wachten. Het was heel fijn om eindelijk weer een bekend persoon te zien. En toch voelde het ook raar, ik zit nu zo in het leven hier dat het een soort voelde alsof ik op vakantie was. Zeker omdat ik me van tevoren zo had ingesteld op 4 maanden weg zijn. Dan is het heel raar om ineens weer in Nederland te staan.

Ik had mijn weekend goed vol gepland omdat ik zoveel mogelijk mensen weer even wou zien. Vrijdagavond vertrok ik daarom alweer naar ’s-Hertogenbosch om een drankje te doen met een paar vrienden. In Utrecht ging het alleen mis. Ik was zo moe van de reis dat ik per ongeluk in de verkeerde trein ben gestapt. Heel stom want dat is me nog nooit overkomen. Ik kwam er pas achter toen werd omgeroepen dat we op station veenendaal-de klomp waren. Uiteindelijk ben ik maar doorgereden naar Nijmegen om via daar naar sH te reizen. Een omweg die me uiteindelijk ruim een uur extra reistijd koste. Uiteindelijk heb ik nog wel een gezellige avond gehad. Het was heel fijn om weer in een bekende omgeving te zijn en voelde meteen weer vertrouwd. De volgende dag heb ik nog even geholpen met het promoten van de vereninging op de open dag en daarna moest ik me naar huis haasten. We gingen die avond namelijk uit eten met de hele familie. Al deze druktes hadden alleen zijn tol geëist en bij thuis komst storte ik in. Gelukkig heeft een uurtje slaap me er weer een beetje bovenop geholpen. ’s-Avonds hebben we lekker gegeten bij de gouden wok. Uiteindelijk bleek dat we net op tijd waren want een week later kwam er bericht dat er brand was uitgebroken in het gebouw..

Op zondag zijn we met het gezin gaan bowlen. Ik vergeet altijd dat ik helemaal niet kan bowlen tot ik op de baan sta. Het is dan ook geen verassing dat ik 3 keer laatsten ben geworden.. maar het was wel gezellig om iets met het gezin te doen.

Op de terugweg was mijn bagage een stuk zwaarder. Ik heb namelijk een nieuwe laptop aangeschaft. Mijn oude kon het grafische werk niet aan en dus leek het me een goede investering voor mijn studie. Mijn stage profiteerd er wel van want ik kan nu twee keer zo snel werken.

Het weekend daarop was ik helaas ziek. Ik had plannen om naar Parijs te gaan op zaterdag maar uiteindelijk heb ik het hele weekend ziek op bed gelegen. Maandag heb ik me voor het eerst ziek moeten melden omdat ik niet eens langer dan 5 minuten rechtop in mijn bed kon zitten. Gelukkig voelde ik me dinsdag al iets beter en met een kruik op mijn buik ben ik de rest van de werkweek wel doorgekomen.

Dit weekend ben ik eindelijk wel naar Parijs geweest. Ik had plannen om wat musea te bezoeken. Ik moet het er toch van nemen dat ik hier gratis in kan. Het eerste op mijn planning was centre pompidou. Hier aangekomen heb ik echter meteen rechtsomkeer gemaakt. De rij was veel te lang en ik had geen zin om mijn halve dag te verspillen aan wachten. Er bleken veel winkeltjes te zitten rond dit museum dus op dat moment heb ik mijn plannen gewijzigd en ben ik winkeltjes gaan kijken. Er zat een heel leuk kledingwinkeltje die allemaal kleding in felle kleurtjes had. Helemaal iets voor mij natuurlijk. Er hing een supermooie jas maar helaas heb ik die niet nodig en heb ik die dus moeten laten hangen. Ook zat er een vintage kleding winkel waar ik best een tijdje heb doorgebracht. In de middag heb ik lekker sushi gegeten. Ik zat in een overkapt terras met een glazen muur en ik heb dus lekker mensen zitten kijken. Ik verbaasde me over de types die langskwamen.

In de middag heb ik het picasso museum bezocht. Picasso is altijd 1 van mijn favoriete schilders geweest en het was leuk om zoveel van zijn werk bij elkaar te zien. Dit museum stond in een super leuke buurt. Er waren allemaal galeries en kleine boutiques. Ook kwam je opeens kleine parkjes tegen midden tussen de huizen. De zon scheen en er hing een hele ontspannen sfeer. Ik kwam hier een heel leuk winkeltje tegen. Het heette Nice things en het is van oorsprong een portugees merk. De prijzen waren wel een beetje boven mijn budget maar ik had geluk want er was uitverkoop. Ik heb uiteindelijk een hele mooie jurk gekocht met 60% korting.

Omdat ik niet naar Parijs kan gaan zonder het Louvre te bezoeken (begint een soort traditie te worden) heb ik mijn laatste uurtje daar doorgebracht. Vervolgens ben ik nog even wat gaan eten. Het was pas 17:30 dus natuurlijk was ik de enige persoon in het hele restaurant. Maar het eten was lekker en om 18:30 vertrok ik naar huis.

Deze week gaat tot nu toe ook goed. Ik heb volgende week een skype gesprek met een bedrijf voor binnenlandstage dus ik hoop dat dat daarna geregeld is. Verder ben ik gisteren naar de Europain geweest; Een beurs voor brood en banket. Ik had de opdracht van mijn baas gekregen om rond te lopen en foto’s te maken van de producten van de concurrenten. Het voelde dus een beetje alsof ik een undercoveragente was :-P Maar alles was op kosten van de baas dus ik klaagde niet. De hele dag taartjes en broodjes eten zeg ik geen nee tegen. Er was ook een suikerwerkwedstrijd. Bedrijven over de hele wereld hadden beelden van suiker gemaakt en deze stonden tentoongesteld. Ik heb met verbazing er naar gekeken. Het is wonderbaarlijk was allemaal met suiker gedaan kan worden.

Het heeft hier de laatste dagen heel hard gestormd. Toen ik zaterdag thuis kwam zag ik dat een deel van het logo aan de zijkant van het warehouse naar beneden was gekomen door de wind. Mijn appartement is niet echt winddicht dus mijn gordijnen wapperde lekker. De volgende dag werd de wind aangevuld met stort regen en toen ik op de beurs rondliep kwam er ook nog onweer en bliksem bij. Maar gelukkig is het nu aardig opgeknapt. Ik denk wel dat we de winter hier dit jaar overslaan. Het lijkt kwa temperaturen eerder herfst dan winter.

En dat was het allemaal. Een flink verhaal maar ik heb dan ook veel gedaan de laatste weken. Helaas had ik wat last van uitstelgedrag waardoor ik het niet eerder allemaal opgeschreven heb. Ik wil iedereen een fijne week wensen en tot volgend verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op dit blog kunnen jullie volgen wat ik allemaal doe en meemaak tijdens mijn buitenlandstage.

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 161849

Voorgaande reizen:

26 November 2015 - 11 Maart 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: