Dag 7: De eerste stage dagen - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu Dag 7: De eerste stage dagen - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu

Dag 7: De eerste stage dagen

Door: Sanne van Woerden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 December 2015 | Frankrijk, Morangis

Ik heb er tot nu toe 2,5 dag stage opzitten. Maandag begon een beetje rommelig omdat ik geen begintijd te horen had gekregen. Omdat ik wist dat bijna iedereen hier om 9 uur begint gokte ik erop dat dit ook mijn start tijd is. Dit bleek gelukkig te kloppen. Mijn stagebegeleiders kwamen pas om 10:30 dus tot die tijd kon ik niet heel veel doen. Maar ik had een catalogus dus heb me alvast een beetje ingelezen. Ik vind de materialen die het bedrijf gebruikt erg interessant. Ze maken een soort plastic van suikerriet wat o.a. in de magnetron kan en waterdicht is. Ik snap eigenlijk niet dat dit materiaal niet vaker gebruikt wordt. Verder vind ik de producten van palmbladeren ook erg mooi. En die blijken dus gewoon gemaakt te worden van de bladeren die toch al van de boom afvallen dus er hoeft geen boom voor gekapt te worden. En dit terwijl het kwa uiterlijk en gevoel erg op hout lijk. Het begon dus met een uitleg van mijn baas over alle projecten die ik mag gaan doen deze maanden. Het blijkt dat het grote project waar ik aan ga werken pas over 2 weken kan beginnen dus tot dan mag ik een nieuwe sandwich verpakking gaan ontwerpen. Erg leuke opdracht.

Rond lunchtijd kwam ik erachter dat ze hier lunchpauze van 12:30 tot 14:00 hebben. Echt super chill! Dus ik kan tussendoor gewoon naar huis om te lunchen. Blijkbaar is de lunch voor fransen een belangrijk moment op de dag. Sommige gaan zelfs even naar een restaurant om te eten. Echt grappig om nu al die culturele verschillen te zien. In Nederland wordt de lunch vaak even snel naar binnen gewerkt om vervolgens weer snel door te gaan met werk.

Ik heb gisteren eindelijk een kookplaat gekregen dus voor het eerst stond er weer een zelfgekookte maaltijd op tafel. Ik ben er echt blij mee want ik kon echt geen magnetron maaltijd meer zien. Helaas doet de verwarming in het hele gebouw het weer behalve in mijn appartement.. Ik ga vandaag even zien hoe dit kan en of dit opgelost kan worden. Maar het is de afgelopen dagen gelukkig iets minder koud buiten dus het is beter uit te houden binnen.

Ik ga nu lekker even lunchen. Fijne dag allemaal!

  • 02 December 2015 - 14:21

    Emma:

    Hoi Sanne,

    wat een leuke update! Fijn dat je zo geïnspireerd wordt door de materialen die ze op je stage gebruiken!

    Wel vervelend dat je verwarming niet werkt. Succes daar!

  • 02 December 2015 - 14:24

    Emma:

    p.s.:
    (ik lees net je reactie op mijn reactie)
    We zijn momenteel hevig in overleg met de EGP over de jeugdruimte. Het zou fantastisch zijn als we daar twee keer per maand terecht kunnen, maar het is nog niet zeker.
    Gaaf dat je op termijn bij een kerk wilt! Ik snap dat die drempel redelijk is als je de taal nog niet beheerst...
    Wat altijd goed is: Jesus, j'ai confiance en toi ;-)

    Mis je! liefs, Em

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op dit blog kunnen jullie volgen wat ik allemaal doe en meemaak tijdens mijn buitenlandstage.

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 161851

Voorgaande reizen:

26 November 2015 - 11 Maart 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: