Dag 1: Het is begonnen - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu Dag 1: Het is begonnen - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu

Dag 1: Het is begonnen

Door: Sanne van Woerden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 November 2015 | Frankrijk, Morangis

Na een paar lange laatste dagen thuis was het vandaag eindelijk zover. Mijn stage in Frankrijk is begonnen. Vanmorgen ben ik in alle vroegte uitgezwaaid door mijn vader, zusje, opa en oma om vervolgens het vliegtuig te pakken naar Orly, Parijs. Om niet met 47 kg bagage te hoeven sjouwen heb ik voor het gemak een taxi genomen die met voor de deur van het bedrijf af zette. Ik werd al verwacht door het bedrijf en er was snel iemand om me welkom te heten. En toen liepen we tegen een klein probleempje op. Sylvie, de vrouw die mij zou rondleiden bleek bijna geen Engels te spreken. En omdat mijn Frans ook niet super is hadden we moeite elkaar te begrijpen. Met handen en voeten kwam we ook niet ver dus ik werd aan de koffie gezet en zij is iemand gaan zoeken die haar kon vertalen. Gelukkig spreken de meeste jonge mensen binnen het bedrijf wel Engels en had ze al snel iemand gevonden.

Het eerste wat we deden was naar mijn appartement rijden. Deze bleek in een warehouse te zitten die het bedrijf een paar weken terug gekocht heeft. Het is op 3 minuten lopen van mijn kantoor en heeft een supermarché om de hoek wat ideaal is. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk verrast was toen ik het appartement zag. Uit de omschrijvingen die ik via de mail had ontvangen had ik 1 kamer verwacht maar wat ik kreeg was een gemeubileerd appartement met 2 slaapkamers. Aan bijna alles was gedacht. Er stond een doos vol schoonmaakmiddelen, dozen met servies en pannen en zelfs apparatuur waaronder een koffiezetapparaat en een broodrooster. Het enige wat nog mist is centrale verwarming en een gasfornuis maar dit wordt al het goed is morgen geregeld.

Toen ik mijn spullen had afgezet bij het appartement zijn we terug gelopen naar het bedrijf. Hier bleek dat ik een eigen kantoor krijg wat super tof is. Ook heb ik wat meer collega's ontmoet waaronder veel jonge mensen die goed Engels spreken. Hopelijk vind ik hier snel een klik mee!

Mijn ouders en Marjolein en mijn opa en oma hebben alvast de skype even uitgeprobeerd wat prima bleek te werken en ik heb vanmiddag ook alvast een start gemaakt aan het schoonmaken van mijn woonruimte. Morgen moet ik alleen nog even de badkamer doen en mijn spullen uitpakken en dan gaat het hopelijk echt als mijn plekje voelen. Ik kan niet wachten om maandag echt te beginnen en hoop dat ik me snel thuis voel binnen het bedrijf.

  • 26 November 2015 - 22:11

    Daan Zuidervaart:

    Hallo Sanne,

    Geniet van deze mooie tijd in France.
    Merk je nog veel van de aanslagen in het centrum en de onrust die deze veroorzaakt heeft?
    Fijn om te horen dat je goed terecht bent en een mooie woonruimte hebt.
    Succes en zegen met alles wat je mag gaan doen de komende tijd.

    Groeten Daan Zuidervaart

  • 27 November 2015 - 09:08

    Emma Brandse:

    Hoi Sanne!

    Wat super leuk dat je een blog bij gaat houden! Fijn dat je reis goed is gegaan!
    Leuk al die foto's! En dat appartement is echt te gek zeg, zo ruim! wist je dat van te voren? Ik ben benieuwd hoe je het gaat hebben!
    Gods zegen.

    Heeel veel liefs, mis je nu al!!
    x Emma

  • 27 November 2015 - 17:05

    Sanne Van Woerden:

    Hoi Daan en Emma,

    Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
    Ik heb nog niet veel gemerkt van de situatie in Parijs.
    Het enige wat erg opviel was dat er zowel op schiphol als op airport Orly een hoop beveiliging rondliep.
    De douane in Orly controleerde ook extra goed bij iedereen wat ze kwamen doen in Parijs.
    Maar verder heb ik er nog niet echt last van gehad.

    Ik had geen idee hoe mijn woonruimte eruit zou zien. Het enige wat ik had was een omschrijving die aangaf dat het ging om een woonruimte met een bed, een tafel, een bank, een koelkast en een magnetron dus ik ging er eigenlijk vanuit dat het om 1 kamer ging. Dat ik opeens een heel appartement kreeg was een zeer aangename verrassing.

    Ik las in de app dat jullie van de week in de EGP zaten. Is dit een nieuwe vaste ruimten? Als dat het geval is echt super fijn! Het was heel raar om er dinsdag niet bij te zijn en het zal nog wel even duren tot dit gaat wennen. Ik mis de vereniging nu al maar hopelijk zal het makkelijker worden als ik hier een beetje mensen vind om dingen mee te gaan doen. Ik heb gezien dat er een kerk in de buurt is dus misschien ga ik daar wel een keer heen als mijn Frans wat beter is!

    Fijne avond nog!

    x Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op dit blog kunnen jullie volgen wat ik allemaal doe en meemaak tijdens mijn buitenlandstage.

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 161868

Voorgaande reizen:

26 November 2015 - 11 Maart 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: