Dag 53: I'm coming home! - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu Dag 53: I'm coming home! - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu

Dag 53: I'm coming home!

Door: Sanne van Woerden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Januari 2016 | Frankrijk, Morangis

Het is alweer even geleden sinds ik wat geschreven heb. Beter gezegd, dit is mijn eerste post dit jaar. Ik heb het druk gehad de afgelopen 2 weken. Stage is nog steeds erg uitdagend en ik heb aardig wat projecten afgerond. Vorige week zijn er foto's gemaakt van de patatzak die ik mijn tweede week heb ontworpen voor in de catalogus van 2016. Ik vind het nog steeds zo gaaf dat iets wat ik bedacht heb echt op de markt komt. Ik heb ondertussen ook o.a. een nieuwe sandwich verpakking bedacht, bamboo servet en beker houders herontworpen en ik ben nu bezig met het ontwikkelen van een hamburger en patat doos.

Vorige week ben ik weer een dag Parijs ingegaan. Ik wilde nog een tweede keer naar het Louvre omdat ik hier de eerste keer niet zo lang kon blijven. Ik moet zeggen dat het Louvre één van mijn favoriete plaatsen begint te worden. Vooral de ruimtes waar wat minder mensen zijn vind ik heel fijn. Ik kan daar rustig op een bankje zitten en de schilderijen etc bekijken. Ditmaal heb ik een tour door het Egyptische gedeelten gevolgd en ben ik o.a. in de hal met Nederlandse en Belgische schilders geweest. Ik was een beetje vergeten hoe leuk en interessant ik het vind om naar schilderijen te kijken. Je zou mij daar prima een paar dagen rond kunnen laten lopen. Ik weet zeker dat dit niet de laatste keer is geweest dat ik het Louvre heb bezocht. Het heeft me ook helpen realiseren dat ik als ik terug ben in Nederland dit ook vaker moet doen. Gewoon een dagje alleen naar een museum gaan. Dit is iets wat ik voor deze ervaring nooit gedaan zou hebben.

Ik ben voor lunch naar een klein sushi restaurant geweest. Ik had al dagen trek in sushi en had dus expres van te voren dit restaurant opgezocht. Het kosten met wat moeite om de weg te vinden (mijn richtingsgevoel is zeer slecht..) maar uiteindelijk heb ik het kunnen vinden. Het eten was heel erg lekker en ook nog eens betaalbaar (wat je niet veel ziet in Parijs). Ik kon ook een groot deel betalen met mijn lunch bonnen van werk dus dat zorgde ervoor dat de hele lunch in totaal maar 8 euro was! Deze bonnen zijn echt super handig. Elke werknemer krijgt 1 boekje met bonnen per maand en deze kunnen gebruikt worden om lunch te kopen. Je kan deze dus besteden in restaurants maar ook gewoon in de supermarkt. Ik blijf het grappig vinden om te zien hoe belangrijk de lunch is voor de mensen hier. Het is echt de belangrijkste maaltijd van de dag voor ze. En nog iets anders, ik krijg mijn stagevergoeding dus in de vorm van een cheque. Dat blijkt hier heel normaal te zijn. Ik had nog nooit een cheque gezien dus ik moest aan mijn collega vragen hoe het precies werkte. Ze keek me aan alsof ze water zag branden :-p Maar ze legde uit dat Frankrijk in sommige dingen best achterloopt. Zij denkt dat dit komt omdat het zo'n groot land is. In een klein land als Nederland is het veel makkelijker om veranderingen toe te passen. Dit klinkt wel als een logische verklaring.

Deze vrijdag kom ik een weekendje naar huis. Mijn opa en oma hadden me voordat ik weg ging aangeboden om een keer een retourtje cadeau te doen zodat ik een keer thuis kon komen. Dit is echt super lief van ze. En gelukkig kon ik ook 2 dagen vrij krijgen van stage. Vrijdag ochtend vlieg ik naar huis en maandag middag vlieg ik weer terug. Ik heb voor dit weekend gekozen omdat we op zaterdag uit eten gaan met de hele familie. Dit is iets wat we jaarlijks doen om de verjaardag van mijn oma te vieren. Ik vind dit altijd super gezellig en ik vond het heel jammer dat ik het moest missen. Maar dat hoeft nu dus niet! Verder ga ik vrijdagavond naar 's-Hertogenbosch toe om even te vergaderen voor een commissie van Ichthus en lekker gezellig een drankje te doen. Zaterdag help ik dan nog een paar uurtjes mee op de open dag. Ik mis iedereen heel erg dus ik zal het super fijn vinden om zoveel mogelijk mensen even te zien.

x Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op dit blog kunnen jullie volgen wat ik allemaal doe en meemaak tijdens mijn buitenlandstage.

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 161838

Voorgaande reizen:

26 November 2015 - 11 Maart 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: