Dag 26: Onder de Eiffeltoren - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu Dag 26: Onder de Eiffeltoren - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu

Dag 26: Onder de Eiffeltoren

Door: Sanne van Woerden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 December 2015 | Frankrijk, Parijs

Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover. Na 3 weken stagelopen ben ik eindelijk naar Parijs geweest. Rond 10:30 vertrok ik met de bus naar het treinstation. Vanaf daar kon ik een directe trein nemen die zo ongeveer onder de Eiffeltoren stopte. Omdat de trein in Parijs ondergronds reed was de Eiffeltoren het eerste wat ik zag van Parijs. Dat was best een mooie ervaring. Het was gelukkig niet al te druk waardoor ik alles goed kon zien. Ik bleef me verbazen over de hele constructie en de grootte. Er was onder de eiffeltoren ook een soort kerstmarktje met allerlei kraampjes die eten en drinken verkochten. Er was hier ook een ijsbaan aangelegd. Ik heb een tijdje foto's gemaakt en genoten van de ontspannen sfeer. En ik erg moeten lachen om een scene die zich na een tijdje naast mij afspeelde. Een Nederlands gezin probeerde aan Opa en Oma uit te leggen hoe ze een selfie met een selfiestick konden maken. Volgens mij heeft het 5 minuten geduurt voordat ze het uiteindelijk doorhadden :-P

Ik moest wel even wennen aan alle militairen die er rondliepen met grote geweren. Maar ik snap wel dat ze sinds de aanslagen extra voorzichtig zijn bij deze grote bezienswaardigheden. Ook was bij bv. het Louvre bij alle ingangen een bagagecheck en als je het museum zelf in wilde moesten je tassen door een scanner en moest je door een metaaldetector. De controle was bijna net zo streng als op het vliegveld. Maar het gaf wel een veilig gevoel dus ik vond het niet heel erg. Het gaf alleen een beetje wachttijd.

Voor de lunch heb ik lekkere lasagne op. Ik mis deze weken mijn oven wel behoorlijk dus ik greep de kans die ik kreeg om iets uit de oven te eten. Na de lunch ben ik naar het louvre geweest. Omdat ik onder de 25 ben kan ik daar blijkbaar gratis in wat een grote meevaller was. Ik heb er voor gekozen om een audiotour te nemen. Dit was echt superhandig want deze tour stuurde je langs alle grote meesterwerken in het museum en gaf ook allerlei achtergrondinformatie. Ook hier in het louvre was het niet zo druk waardoor ik o.a. de Mona Lisa van heel dichtbij heb gezien. Ik vond het louvre heel indrukwekkend en ga 1 deze weken zeker nog een keer een hele dag daarheen.

Mijn laatste stop was de Notre Dame. Je zou denken dat je daar niet omheen kan maar toch kreeg ik het voor elkaar om de verkeerde kant op te lopen waardoor ik het in de eerste instantie niet kon vinden. Maar na de kaart nog een keer gebestudeerd te hebben heb ik hem uiteindelijk toch gevonden.

Het was een mooie dag. Ik voelde me er in het begin een beetje ongemakkelijk bij om alleen naar een stad te gaan maar het is me hartstikke meegevallen. Natuurlijk mis je wel een beetje iemand waar je mee kan praten maar alles ging wel een stuk sneller en het was best chill om zelf te kunnen beslissen waar je wel en niet heen ging. Ik merkte ook dat je sneller een gesprek startte met andere mensen. Ik heb bijvoorbeeld nog een tijdje zitten praten met een Franse jongen bij de Notre dame. Hij vroeg of ik die avond mee uit wilde gaan maar dat leek me toch niet zo'n slim idee. Je moet zo alleen toch voorzichtig zijn.. Daarom ben ik ook voor het avond eten weer naar huis gegaan. Ik vond het toch niet zo'n fijn idee om in de avond alleen met de metro enzo te moeten.

Ik merkte ook dat ik de meeste selfies van mijn leven genomen heb. Dat is toch de enige manier om zelf op de foto te staan zonder dat je elke keer iemand moet vinden die een foto van je kan maken. Zie een paar van mijn foto's hieronder!

Ik hoop de komende weken zeker nog een paar keer terug te komen in Parijs. Verder ga ik deze vrijdag met 3 collegas uit eten en karaoke zingen (ook in Parijs). Super gezellig want dan ben ik met kerst in ieder geval niet alleen.

Op stage gaat het verder lekker. Mijn begeleiders zijn deze week in het buitenland dus ze hebben me een to do lijst gegeven en ik mag een dag vrij nemen dus ik heb een lekker lang weekend :-)

Vandaag heb ik post gekregen. Kaarsjes van de kerk van mijn ouders en een leuke kerstkaart van mijn oom en tante. Ik vind het erg leuk om kaarten enzo te krijgen zodat ik mijn appartement een beetje kan aankleden :-) Mochten mensen het nog leuk vinden om me kaarten of brieven te sturen, mijn adres is:
First Pack
attn. Sanne van Woerden
4 Rue Nicéphore Niépce
91420 Morangis
France

Ik wil iedereen een hele fijne kerst toewensen en tot volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op dit blog kunnen jullie volgen wat ik allemaal doe en meemaak tijdens mijn buitenlandstage.

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 161845

Voorgaande reizen:

26 November 2015 - 11 Maart 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: