Dag 18: Water, pizza en fitness - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu Dag 18: Water, pizza en fitness - Reisverslag uit Morangis, Frankrijk van Sanne Woerden - WaarBenJij.nu

Dag 18: Water, pizza en fitness

Door: Sanne van Woerden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 December 2015 | Frankrijk, Morangis

Daar ben ik weer. Ik bedacht me opeens dat ik al een tijdje niets had geschreven. Ik heb het dan ook behoorlijk druk. Mijn stagedagen zijn superleuk maar kosten wel veel energie. Ik ben de hele dag bezig met nieuwe dingen te bedenken en dit kan na een tijdje behoorlijk zwaar worden. Tot nu toe heb ik wel het idee dat mijn stage tevreden is over mijn werk. 1 van mijn ontwerpen(een lijmloze patatzak) gaat zelfs meteen al geproduceerd worden en komt hoogst waarschijnlijk nog in de catalogus van 2016!

Met het huis gaat het ook nog steeds goed. Ik merk dat ik nu steeds minder mis grijp naar dingen. Ik heb wel een klein mystery. Toen ik hier aankwam kwam ik erachter dat het water uit de keukenkraan niet te drinken was. Er zat een extreem erge chemische chloor smaak aan en ik kreeg het gewoon niet naar binnen. Dus ik water kopen in de winkel. Kom ik er 3 dagen later achter dat het water in mijn badkamer wel gewoon normaal is. Hoe dit kan geen idee. Naar mijn weten komt al het water van dezelfde plek. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik geen water meer hoef te kopen!

Ik heb gisteren ook met succes een experiment uitgevoerd. Ik had al een week trek in pizza maar ik heb geen zin om deze te bestellen en daar een mega bedrag voor neer te leggen. Dus nu heb ik geprobeerd om een pizza in de pan te maken. Ze hebben hier heel makkelijke pizza's in de winkel die al helemaal gaar zijn en alleen nog 4 minuten in de oven moeten dus deze heb ik in mijn (nieuwe) wokpan gestopt met deksel erop. En jawel hoor, het werkte! de bodem werd niet knapperig maar de kaas was wel volledig gesmolten. Ik ben ook heel erg blij met mijn nieuwe wokpan want dat is iets waar ik heel erg naar misgreep elke keer.

Ik ben er ook achter gekomen dat ze hier in frankrijk niet echt van het buitenlandse, en dan met name aziatische, eten zijn. Ik heb me een ongeluk gezocht naar iets van currypasta of woksaus. Van woksaus hebben ze precies 3 opties terwijl ze currypasta helemaal niet hebben. Alleen van die vieze potjes kant en klare curry.. En dit terwijl ze wel zo'n 50 verschillende soorten gerookte zalm hebben..

Ook ben ik deze week begonnen met een nieuwe hobby. Voordat ik vertrok had ik al bedacht dat ik wilde gaan sporten als ik hier was. Nu is de sportschool best prijzig dus ik heb een alternatief bedacht. Ik ben namelijk begonnen met thuis fitness. Met behulp van lessen op youtube kan ik gewoon in mijn woonkamer sporten. Het ziet er misschien een beetje raar uit maar het werkt wel want het is veel makkelijker om even 3 kwartier thuis te sporten dan eerst naar een sportschool te gaan.

Vorige week zondag heb ik met mijn familie via skype sinterklaas gevierd. Dit was echt superleuk en het voelde echt alsof ik erbij was. Ik ben nog steeds verbaast dat ik alles gewoon kan volgen zelf als er meerdere mensen praten. En donderdag heb ik ook met mijn lieve vereniging geskypt tijdens de algemene leden vergadering. Het was heel leuk om iedereen weer even te zien.

Dit was helaas ook een moeilijke week. Op zondag liet mijn moeder weten dat het niet goed ging met tante Dick. Ze had last van bronchitis en wilde niet meer behandeld worden. Na 2 dagen leek het wat beter te gaan maar nadat ze vrijdag morfine had gekregen is ze zaterdagnacht toch rustig ingeslapen. Ik vind het echt verschrikkelijk dat ik nu niet bij mijn familie kan zijn. Voordat ik weg ging heb ik altijd al in mijn achterhoofd gehad dat er iemand kon komen te overlijden. En deze angst is nu helaas werkelijkheid geworden. Maar het is voor tante Dick wel het beste zo.

Verder ging het gisteren ook niet helemaal goed toen ik boodschappen aan het doen was. Ik kreeg opeens erge buikpijn en viel bijna flauw. Gelukkig kon ik net op tijd gaan zitten en was er een hele lieve mevrouw die me heeft geholpen. Zij sprak geen engels en mijn frans is ook niet best maar met handen en voeten kon ik wel uitleggen dat ik duizelig was. Ze heeft me toen een flesje met een soort aa drink gegeven en dit hielp wel. Het was waarschijnlijk de combinatie van nog niet geluncht hebben en de boodschap over tante Dick die ik die ochtend gekregen had wat het veroorzaakte. Maar het was wel een enge ervaring.

Gelukkig voel ik me nu weer beter. Volgende week zaterdag ben ik van plan om naar Parijs te gaan om de Eiffeltoren etc. te bezoeken. Het is vanaf hier een uurtje reizen dus dat is best te doen. Ik kan alleen niet op zondag reizen omdat er dan geen bus rijd vanaf hier. Ik hoop jullie alles over mijn uitstapje te vertellen in mijn volgende blog!

  • 13 December 2015 - 19:07

    Helma Van Woerden:

    lieve Sanne

    het is voor jou als echt familiemens moeilijk om niet thuis te zijn nu we afscheid moeten nemen van tante Dick. ik heb vol bewondering jouw stukje op facebook gelezen. het is heel speciaal dat jij op jouw leeftijd zo'n band had met haar had. Ik hou je op de hoogte van alles en zal je zoveel mogelijk toesturen zodat je er toch een beetje bij bent. ik hoop dat je weer wat opgeknapt bent. Gelukkig zijn er in Parijs ook lieve, zorgzame mensen. xxx mama

  • 13 December 2015 - 22:12

    Cor Dam:

    Dag lieve Sanne,
    Ik vind het leuk je ervaringen te lezen.
    Je bent een geweldige solist en je hebt zelfvertrouwen. Dat was herinner ik me, tien jaar geleden al zo.
    Gaje eigen weg.
    Ik blijf je volgen.


  • 19 December 2015 - 00:16

    Anneke Van Woerden:

    Wat een leuk verslag! We bewonderen je!
    Wel leuk dat we via skype contact kunnen houden!
    We zijn benieuwd naar je ervaringen in de echte grote stad Parijs!!
    Liefs, opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op dit blog kunnen jullie volgen wat ik allemaal doe en meemaak tijdens mijn buitenlandstage.

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 161839

Voorgaande reizen:

26 November 2015 - 11 Maart 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: